2019. január 7., hétfő

A HÁZIORVOS TÁVOZÁSA

Bakó Ildikó háziorvos távozása ügyében sok pletyka kering a településen, és ha nem lenne köztük olyan, ami engem személyesen is érint, akkor nem is ragadtam volna billentyűt. Első körben szeretném tisztázni, hogy a háziorvosi praxis eladására az önkormányzatnak, vagy a polgármesternek semmilyen ráhatása nem lehet. A praxis az orvos tulajdona, melyet ő megvásárol, és szintén ő ad el. Az önkormányzatnak tudomásul vételi joga van. Egy ilyen praxis több millió forint is lehet. Jelen esetben akár a tízmilliós nagyságrend is, bár arról nekem semmilyen információm nincs, hogy a két orvos mekkora összegben állapodott meg. Arról tudtam, hogy Szabó Attila már évek óta helyettesíti Ildikót, ha szükség volt rá. Erről szintén volt köztük megállapodás. Tehát az a pletyka, hogy én intéztem el a háziorvos váltást, az nem fedi a valóságot.
A másik pletyka, hogy olyan körülményeket teremtettem, amivel ellehetetlenítettem Ildikó munkáját, és ezért volt kénytelen távozni. Ildikóval a választások óta egyszer találkoztam, egy egészségügyi kerekasztal megbeszélésen, akkor sem beszéltünk. Mióta polgármester vagyok csak többlet források kerültek az algyői egészségügyi rendszerbe, és minden esetben támogattuk az orvosok kéréseit, még akkor is ha ez plusz anyagi terhet jelentett. Most lett kész a teljesen felújított egészségház. Milyen ellehetetlenítésről beszél itt bárki is?
Én úgy tudom, hogy Újszegeden, a kisebb lakókörnyezetében megüresedett egy praxis, és ő ezt választotta. Ilyen egyszerű. Persze könnyebb még egy utolsót belerúgni a polgármesterbe, sőt azt terjeszteni (melyet személyesen ő mondott több betegnek még az utolsó napokban), hogy én rabosíttattam őt. :) Valószínű a móló ügyre gondol, melyet részleteiben bárki elolvashat a korábbi blog bejegyzéseimben.
Ildikó szakmai munkáját nincs módom megítélni( bár a görög üzem kapcsán sok furcsaság elhagyta a száját, amit aztán szakemberek cáfoltak), hisz bár örökölt betege voltam, de a hosszú idő alatt talán egyszer-kétszer voltam a rendelésén, majd amikor politikai párt-tevékenységbe kezdett, és ezt ellenem tette, akkor átvittem a kártyám az egyik kolléganőjéhez. A közéletben végzett munkájáról pedig a választásokkor az algyői lakosok mondtak véleményt.
Sajnos ugyanúgy távozott, ahogy az utolsó években megszokhattuk tőle. Még az utolsó napokban is engem gyalázott. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy emiatt nem örülök annak, hogy új háziorvosunk lesz. Semmi bajom azzal, ha egy háziorvos közéleti szerepet vállal, hisz rengeteget tud segíteni egy település vezetésében, de a politikai párt-alapú gyűlölködésnek semmi értelmét nem látom.

1 megjegyzés:

  1. Egy politikai szereplő sem lehet makulátlan a szerepéből addódóan. De!!! Legalább annak kellene látszania! Ez a doktornőnek sajnos nem sikerült.

    VálaszTörlés