2015. január 4., vasárnap

A testületi munka

Legutóbbi bejegyzésemben ígértem, hogy a testületi munkáról is írok egy pár sort. Nos, azóta volt testületi ülés, és nagy örömömre ezeket az algyőiek is nyomon követhették, hiszen a szokásos Hírmondós összefoglalón kívül, már a világhálón is követhetőek az ülésen történtek. Nagyon remélem, hogy hamarosan a kábeltévén is nézhető lesz, sok más algyői eseménnyel együtt. Erre a képviselőknek kell rábólintani januárban, amikor az AKTV üzleti tervében ez várhatóan megjelenik. Minden kezdet nehéz. Ez esetünkben is elmondható, hiszen jó pár olyan kérdés fölmerült az utóbbi időben, ami megosztotta a képviselő testületet. Sok esetben ez személyi jellegű döntéseknél csúcsosodott ki, és ilyenkor sajnos az előzetes megbeszélések sem vezettek eredményre. Ilyenek voltak a november eleji (még nem közvetített) ülésen a bizottságok tagjainak megválasztása, a szervezeti és működési szabályzat módosítása, később a tanácsnokok személye vagy legutóbb a Gyevitur Kft és az Aktv Kft felügyelő bizottságának választása. Nehezíti a dolgot az is, hogy a Fidesz részéről van olyan elképzelés, hogy frakciót alakítanak, de ez a mai napig hivatalosan nem történt meg, és emiatt az egyeztetések nem igazán sikeresek, hiszen én sem tudom, hogy adott képviselőkkel egyénileg vagy a csoport egy tagjával, (föltehetőleg annak vezetőjével) tudok-e egyeztetni. Bízom benne, hogy változni fog a helyzet, és normalizálódnak a dolgok, mert bevallom őszintén nagyon sok energiát vesz el tőlem minden olyan ügy, amikor a másik felet ész érvekkel nem lehet meggyőzni, és a legjobb válasza egy-egy kérdésre az, hogy "csak". Kompromisszumra-kész vagyok, de a diktátumokat nem szeretem. Sajnos van még egy probléma: ez pedig a sunyi rémhírterjesztés. Én amennyire lehet, kivonom magam ezek alól, de látom, hogy a környezetemben élőket és dolgozókat megviseli. Emberi jellem kérdése, hogy valaki túl tudja-e tenni magát bizonyos történéseken. Én világ életemben sportoltam, és ez sokszor segített abban, hogy kisebb-nagyobb bukásokon túl tudjam magam tenni. Aki erre képtelen, azzal nehéz együtt dolgozni, és nem lehet jövőt építeni. Kering a településen egy áprilisi dátum, amikor majd föl fognak engem állítani. Sajnálom, hogy egyes képviselőknek ez a legfontosabb dolguk Algyőn, hogy azon agyaljanak, hogyan lehetne új választásokat kierőszakolni. Én nem félek. Úgy próbálunk dolgozni, hogy ne adjunk okot arra, hogy ilyen lépésre szánja rá magát a testület, de ha legalább öt tagja úgy dönt, hogy saját magát föloszlatja, vagy mondjuk szándékosan nem szavazzák meg a költségvetést, hogy törvénytelen működésre hivatkozva kelljen új választást kiírni, akkor megkérdőjelezhető minden egyes szó, ami együttműködésről, és Algyőért való munkálkodásról eddig elhangzott. Magam részéről állok elébe egy új választásnak, mert remélem, hogy az eltelt pár hónap alatt bebizonyítottam az itt élőknek, hogy alkalmas vagyok a település vezetésére, és még többen gondolnák majd úgy, hogy érdemes engem támogatni. Biztos vagyok benne, hogy azokról pedig, akik ilyen helyzetbe hoznák a települést, szintén véleményt mondanának az emberek.

3 megjegyzés:

  1. Tisztelt Polgármester Úr!

    Kiss Krisztiánnak hívnak, kint élek Algyő legtávolabbi külterületének csücskében, a Csergő-telepen (Tápai-rét határában).
    Az élet itt sajnos elég kemény. 3x jár erre busz, ez is csak hétköznap. Ez a járat sem visz be sem Szegedre, se Hmvhelyre. Jelenleg Szegeden tanulok, de sajnos a bejárás nekem gondot okoz. A legelső buszjárat 7:30-ra ér be Algyőre és ott még át kell szállnom a szegedi körjáratra. Így azonban sajnos csak 8:15 és 8:30 közötti időpontokban érek be. Nekem amúgy a körjáratosított rendszerrel nincsen bajom, ha nekem lenne ilyen sűrűségű járatom, nem írnék most ide.
    Nekem ez a buszközlekedés nem megfelelő, mert 8:00-kor kezdek, de ha diákmunkán vagyok akkor minimum 7:30-ra ott kell lennem a munkahelyen. Így más alternatíva után kellett néznem, ez azonban nem kellemes. A legközelebbi faluba, Maroslelére fel kell bicikliznem ami 10 km-re található a lakóhelyemtől. Ez oda-vissza 1 nap 20 km-t jelent. Itt szoktam felszállni egy olyan buszjáratra ami Földeákról indul és Óföldeákon-Maroslelén át az M43-as autópálya segítségével bemegy Szegedre. Ez a járat reggel 5:00-kor illetve 7:00-kor indul, ez lehetőséget ad nekem arra, hogy időben beérjek, ráadásul átszállás nélkül. Azonban az 5:00-s járathoz 4:15-kor kell indulnom, vak sötétben egy teljesen elhagyatott országúton, ki téve az időjárásnak. Ugyanez a helyzet du. is.
    Most jön a lényeg: az autópálya szinte majdnem a házam előtt halad el, én a Móra Ferenc híd mellett lakom. Értelemszerűen a busz így a házam mellett megy el, nappal látható a buszról a házam, de 10 km-rel arrébb tesz le a busz. A helyi lakossággal többször kérvényeztük a Tisza Volánnál illetve a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál is, hogy a busz a tanyavilág központjába térjen le, de nem tudnak velünk foglalkozni csak a területileg illetékes önkormányzattal, azaz magukkal.
    Ez tudom az Önkormányzattól nagy kérés, de Önöknek kellene egy buszfordulót építeni az autópálya mellé, mert a busz kitudna hajtani, de nem tud megfordulni.
    Viszont Ön írta a választási programjában, hogy szeretné a tanyavilágot fejleszteni. A tanyavilág csak akkor tud fejlődni, ha az alapszolgáltatások elérhetőek. Ennek alapköve egy megfelelő tömegközlekedés biztosítása. Mivel ez a járat erre jár, ezért ide külön nem kellene kiküldeni buszt sehonnan sem, jó formán csak 1 buszmegálló kellene.

    Tud-e nekünk segíteni?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Krisztián!

    Köszönöm a megkeresést. Az üggyel már foglalkozunk. A Volán képviselőjével többször egyeztettünk már, és ennek a problémának a megoldása is előkerült. Nem egyszerű a helyzet, de foglalkozunk azzal, hogy esetleg a buszforduló kiépítése mivel járna, de itt is fölmerült sajnos kifogásként, hogy a busz kihasználtsága nem nagy, és vajon hogy érinteni a Földdeákról utazókat, ha 1-2 ember miatt nőne meg a menetidő. Most készült el egy kérés csomag, amelyet a napokban fogunk a Volánnak továbbítani, ebbe belevettük ennek a problémának a megoldását is. Remélem, hogy minél hamarabb valamilyen jó hírrel tudok szolgálni. Tervezem, és ígértem is, hogy a közeljövőben tartok Rákóczi telepen egy lakossági fórumot. Addig is nem tudok mást kívánni, mint kitartást, és persze Boldog Új Évet.

    VálaszTörlés
  3. Viszont kívánom!

    A Tisza Volán azt a megoldást tudná kínálni, hogy bevezet egy diszpécser alapú rendszert ami lehetővé tenné, hogy fölöslegesen ne kelljen letérnie a pályáról a busznak. Sajnos én is tisztában vagyok az alacsony utasszámmal, de remélem, hogy ki tudnak a Tisza Volánnal egy megoldást találni. A maroslelei illetve földeáki utasoknak meg szerintem nem lenne nagy teher, mert ez a járat csak az autópálya átadása óta létezik, az előtt egy 50 km-es kerülővel, Hmvhelyen vagy Makón át csak átszállással tudtak bejutni a megye székhelyre.
    Mindenesetre sok sikert kívánok az összes busszal kapcsolatos probléma megoldásához.

    VálaszTörlés